دانش مدیریت

مدیریت، تجارت الکترونیک، کارآفرینی، اصول کسب و کار

دانش مدیریت

مدیریت، تجارت الکترونیک، کارآفرینی، اصول کسب و کار

اقتصاد سیاسی جمهوری اسلامی ( قسمت پنجم: سیاست های وارداتی )


تدابیری که طی چند سال گذشته، در پی تلاش برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی، اتخاذ شده کارکرد مکانیزم تولید و توزیع رانت را محدود کرده است. سرمایه داران بزرگ نظام این زیان را توسط سودهای انحصاری معاملات و پروژه های کلان جبران خواهند کرد. اما این امر در مورد بسیاری از تجار صدق نخواهد کرد .


 در ج.ا. کنترل حجم و ساختار واردات همواره از سه طریق اصلی انجام گرفته است، که عبارتند از سیستم تخصیص ارز، مالیات بر واردات، و اعمال کنترل های اداری، به ویژه سیستم صدور پروانه واردات. ویژه گی ها و مشکلات نظام ارزی ج.ا. را در نوشتار قبلی بررسی کردیم.

 

در این فصل به بررسی دو مورد دیگر می پردازیم.

 


نظرات 3 + ارسال نظر
[ بدون نام ] چهارشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1383 ساعت 03:06 ب.ظ http://itmanagement.persianblog.com

دوست عزیز سلام. از وبلاگ زیبای شما بازدید کردم. امیدوارم در زندگی موفق باشی. به تلاش خود برای وبلاگ نویسی ادامه بده. آینده از آن ماست. به امید دیدار شما در وبلاگم شما را به خدا می سپارم. وبلاگ من در زمینه های مختلفی مثل بازاریابی الکترونیکی تجارت الکترونیکی روابط عمومی دیجیتال مدیریت وب مدیریت فناوری اطلاعات در سازمان اقتصاد جدید مبتنی بر دانایی محوری آموزش جامعه اطلاعاتی و... می باشد امیدوارم مورد استفاده شما قرار بگیرد.
با احترام فرنود حسنی

[ بدون نام ] یکشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1383 ساعت 07:21 ب.ظ http://rahimibr.persinblog.com

سلام از وبتون خیلی استفاده کردم .امیدوارم موفق باشید. به این وب هم سر بزنید بد نیست!البته این وبلاگ مال من نیست اما معمولا سراغش میرم دلم میخواد نظر اقتصاد خونده ها رو اونجا ببینم.

[ بدون نام ] دوشنبه 23 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 04:35 ب.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد