دانش مدیریت

مدیریت، تجارت الکترونیک، کارآفرینی، اصول کسب و کار

دانش مدیریت

مدیریت، تجارت الکترونیک، کارآفرینی، اصول کسب و کار

مدیریت زمان 2


خوب ببینیم از هفته پیش تا حالا چیکار کردید . می تونید خودتون نتیجه تستتون رو ببینید.
اونائی که بین 32 تا 64 امتیاز آوردن باید بگم که کلی وقت دارن تلف می کنند. میشه کلی کار رو توی زمان کمتری کرد.
اونائی که بین 65تا 95 آوردن وضع خوبی دارند اما وقتی میشه بهتر شد چرا تلاش نکرد؟
اونائی که بین 96 تا 128 آوردن، آقا جون شاگرد نمی خواید برای مدیریت زمان؟
حالا ببینیم این وقتای ما کجا تلف میشه و چرا اینقدر وقت کم میاریم که باید شبا از خوابمون بزنیم.
اینجا یک تست داریم کمی سخته انجامش اما اگر انجامش بدید کلی بهتون کمک می کنه بفهمید وقتتون کجا داره از بین می ره. باید یک جدول تهیه کنید و کارهای روزانه تون رو توش بنویسید. این جدول باید به زمانهای 30 دقیقه ای تقسیم بشه و شما در اون 30 دقیقه هر کاری انجام دادید رو توی اون جدول بنویسید ( فقط تو رو خدا شبا هی 30 دقیقه یکبار پا نشید بنویسید خواب بودید ). اگر اینکار رو یک هفته انجام بدید خیلی محشره چون نتیجه دقیقتری بدست میآد. نکته جالب اینکه خیلی از افراد موفق این کار رو برای چند ماه انجام میدن. اما فعلاً برای شروع همون یک هفته کافیه.
برای مثال:
6 بیدار شدم . 6:30 از در خونه اومدم بیرون. 7 سر کار بودم و ....
وقتی این جدول رو واسه یک روز یا یک هفته تهیه کردید حالا خودتون باید خودتون رو محک بزنید. از خودتون سئوالهای زیر رو بپرسید و جلوی کارهای که مربوط به جواب هر سئوال میشه یک علامت بزارید.
1- آیا کارهای را انجام می دهم که فرد دیگری باید انجام دهد؟ ( این کارها رو در بیارید و به طرف بگید اینا کارای توئه نه کارهای من فقط مواظب باشید دعوا نشه)
2- آیا در فهرستی که تهیه کرده ام الگوی که تکرار بشه وجود داره؟ ( اعمالی رو که تو یک روز در زمانهای مشابه انجام دادید رو علامتهای مشابه بزنید.)
3- آیا انجام کارها اغلب بیش از حد تصور من به طول می انجامد؟ ( خیلی ساده جلوی کارهای که بیشتر ازحد تصورتون طول کشیده علامت بزارید).
4- آیا برای خلاقیت و نوآوری وقت کافی صرف می کنم؟ ( جلوی زمانهای که برای خلاقیت و نوآوری وقت صرف کردید علامت بزارید)
خوب حالا تا هفته دیگه اینکارها رو انجام بدید ببینیم چی میشه. فکر کنم اگه کمی دقت کنید دیگه احتیاج نباشه این متن رو ادامه بدیم .

نظرات 7 + ارسال نظر
درویش پا برهنه دوشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1383 ساعت 12:33 ب.ظ http://sahar24.persianblog.com

سلام . میخوام از این به بعد همیشه آنلاین نگهش دارم.تو نمی خوای؟؟؟ موفق باشی.

محمد سه‌شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 08:59 ق.ظ http://baser.persianblog.com

با سلام...وبلاگ خوبی دارید...بعد از این حتما میام واگه به روز شدید یه خبری کنید بد نیست

کلاغ پر چهارشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 06:11 ق.ظ http://kalaghpar.blogsky.com

موفق باشی.
کلاغ پر محبوب قلبها

حمیدرضا سه‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 08:50 ب.ظ

با تشکر دررابطه با مدیریت زمان برای من مطلب بفرستید

مازیار سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 07:22 ق.ظ

سلام
مقاله های خوب شما را خواندم بسیار عالی بود و به درد بخور امیدوارم موفق باشی.
فقط اگر رنگ متن مقاله را به رنگ مشکی تغییر بدهی خوانندگان در خواندن مطالب دچار مشکل نمی شوند.
با تشکر

عطیه جمعه 21 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 10:13 ق.ظ

خبری نیست ؟
تحقیق دارم درباره مدیریت زمان
کمک می خوام..

JIMBO یکشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 10:59 ق.ظ

سلام
امروز که داشتم این مطلب می خوندم کلی کنجکاو شدم که ببینم بعد از اینکه برنامه رو نوشتم باید به کجا مراجعه کنم تا بتونم به طور تخصصی ارزیابی اش کنم و نقاط صعف شو بر طرف کنم .
و دلم به حال اونهایی سوخت که از 31 فروردین 83 منتظر مقاله بعدی شما من هم منتظرم همچنان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد