X
تبلیغات
نماشا
رایتل

اصل مقاله مدیریت استراتژیک به همراه ترجمه

چهارشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1386
انعطاف پذیری در استراتژیهای کسب و کارهای الکترونیکی یکی از ملزومات موفقیت

خلاصه: طبیعت ناپایدار و زود گذر محیط، در مواجهه با مخاطرات و ریسکهای کسب و کار الکترونیکی، چالشی را برای سازمانهایی ایجاد می کند که می کوشند استراتژیها را فرمول بندی و پیاده سازی کرده و برای پیش بینی و واکنش در قبال تغییرات سریع این محیط به اندازه کافی انعطاف پذیر باشند. در این مقاله ما حوزه های اصلی نیازمندیهای انعطاف پذیری سازمانها را در اقتصاد نوین «emerging economy» عنوان نموده ایم. دیدگاههای سنتی و جدیدتر استراتژی بر حسب مشخصات و انعطاف پذیری آنها بررسی می شوند. پس نیازمندیهای «انعطاف پذیری» و «الزامی و بی انعطاف(imperative)» استراتژیک شرکتهای با کسب و کار الکترونیکی، در سطوح مختلفی از بلوغ و کمال حاصل شده و به دیدگاههای متناسب از ایجاد استراتژی، پیوند داده میشود. سپس تمرینات خلاق مانند طراحی آزمایشها و سناریو ها، به عنوان یک ابزار اصلی توسعۀ اطلاعات شرکتها ارائه شده که انتخابهای استراتژیک بیشتری راکه منجر به انعطاف پذیری بیشتر می شوند ،برای آنها فراهم می کند.


Get our toolbar!