X
تبلیغات
نماشا
رایتل

بررسی مسائل حقوقی و اخلاقی بازاریابی شبکه ای (هرمی) در ایران

چهارشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1387

«هر کس از راه حیله و تقلب مردم را [...] به امور غیرواقع امیدوار نماید [...] و [...] وجوه و یا اموال [...] آن‌ها را تحصیل کرده و از این راه مال دیگری را ببرد کلاه‌بردار محسوب [...] می‌شود.»

 

شرکت‌های گسترش‌دهنده بازاریابی هرمی مصداق این قانون هستند. به عنوان مثال شرکت کوئست اینترنشنال (مشهور به گلدکوئست) با دادن وعده‌هایی چون رسیدن به درآمد هفته‌ای پنج هزار دلار، سرمایه‌های مردم را جذب می‌کند و این در حالی است که با در نظر گرفتن قوانین پورسانت‌دهی، ممکن نیست جز درصد ناچیزی از مشتریان (کم‌تر از دو درصد) در مجموع پنج هزار دلار دریافت کنند و این حقیقت هیچ ارتباطی با میزان فعالیت اعضای گلدکوئست ندارد...


Get our toolbar!